Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B030260542   Avancem junts cap al Tractament Integrat de Llengües (segon any)
2016-2017   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   17/10/2016 - 6/3/2017 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Santa Eulàlia
   c. Olvan, s/n (Berga) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Tipus activitat   PL26 Avancem junts cap al Tractament Integrat de Llengües (segon any)
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Formació segon any del programa Avancem Junts cap al TIL
  
Objectius   Objectiu general:
Ajudar el professorat de llengües del centre a planificar i organitzar l’ensenyament dels continguts de l’àmbit lingüístic des de les bases de l’aprenentatge competencial i de manera consensuada, per tal de dissenyar programacions d’aula integrades i coherents i que contribueixin al desenvolupament de la competència comunicativa i plurilingüe de l’alumnat.

- Objectius específics:

o Orientar els docents en el disseny de projectes que integrin diverses llengües (Projectes de Comunicació Integrats) a partir d’una família (o conjunt) de seqüències didàctiques i respectant les orientacions dels currículums vigents.

o Assessorar els docents per organitzar els continguts competencials del currículum (lingüístics, comunicatius i estratègics) de manera que permetin planificar i dur a terme projectes de comunicació integrats.

o Orientar els docents per organitzar la docència de l’assignatura de llengua (programació d’aula) a partir de la perspectiva del treball integrat de les llengües i,per tant, del consens i el treball col·laboratiu amb altres professors de llengua del
mateix curs.

o Facilitar al professorat de llengua les bases i l’orientació per poder dissenyar conjuntament una programació de cicle coherent, que rendibilitzi els esforçosd’ensenyament i aprenentatge de les llengües.

o Ajudar els docents a incorporar l’avaluació competencial de forma realista en eltreball a l’aula i a establir les bases per a l’avaluació competencial en tot el cicle.
  
Continguts   La programació a l’aula des del TIL: Trets específics i criteris per al disseny i implementació. La família de seqüències didàctiques com a base per al desenvolupament de projectes comunicatius globals.

o Els Projectes de Comunicació Integrats: definició i característiques.

o Organització de continguts curriculars de llengües per al disseny i implantació de
projectes comunicatius globals.

o La incorporació d’activitats de transferència interlingüística com a estratègia per
enriquir els projectes de comunicació integrats i per reforçar la competència
plurilingüe de l’alumnat.

o L’avaluació dels aprenentatges lingüístics i comunicatius des de l’enfocament
competencial.
  
Observacions   Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
  
Formador/a   Josefina Pérez Guitart
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
 Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els
continguts de l’activitat formativa.
 Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Dirigit als centres participants en el programa
  
E-mail   crp-bergueda@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   -   -   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent