B030260542 |
Avancem junts cap al Tractament Integrat de Llengües (segon any) |
2016-2017 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/10/2016 - 6/3/2017 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Santa Eulàlia |
|
c. Olvan, s/n (Berga)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Tipus activitat |
PL26 Avancem junts cap al Tractament Integrat de Llengües (segon any)
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació segon any del programa Avancem Junts cap al TIL
|
| |
Objectius |
Objectiu general:
Ajudar el professorat de llengües del centre a planificar i organitzar l’ensenyament dels continguts de l’àmbit lingüístic des de les bases de l’aprenentatge competencial i de manera consensuada, per tal de dissenyar programacions d’aula integrades i coherents i que contribueixin al desenvolupament de la competència comunicativa i plurilingüe de l’alumnat.
- Objectius específics:
o Orientar els docents en el disseny de projectes que integrin diverses llengües (Projectes de Comunicació Integrats) a partir d’una família (o conjunt) de seqüències didàctiques i respectant les orientacions dels currículums vigents.
o Assessorar els docents per organitzar els continguts competencials del currículum (lingüístics, comunicatius i estratègics) de manera que permetin planificar i dur a terme projectes de comunicació integrats.
o Orientar els docents per organitzar la docència de l’assignatura de llengua (programació d’aula) a partir de la perspectiva del treball integrat de les llengües i,per tant, del consens i el treball col·laboratiu amb altres professors de llengua del
mateix curs.
o Facilitar al professorat de llengua les bases i l’orientació per poder dissenyar conjuntament una programació de cicle coherent, que rendibilitzi els esforçosd’ensenyament i aprenentatge de les llengües.
o Ajudar els docents a incorporar l’avaluació competencial de forma realista en eltreball a l’aula i a establir les bases per a l’avaluació competencial en tot el cicle.
|
| |
Continguts |
La programació a l’aula des del TIL: Trets específics i criteris per al disseny i implementació. La família de seqüències didàctiques com a base per al desenvolupament de projectes comunicatius globals.
o Els Projectes de Comunicació Integrats: definició i característiques.
o Organització de continguts curriculars de llengües per al disseny i implantació de
projectes comunicatius globals.
o La incorporació d’activitats de transferència interlingüística com a estratègia per
enriquir els projectes de comunicació integrats i per reforçar la competència
plurilingüe de l’alumnat.
o L’avaluació dels aprenentatges lingüístics i comunicatius des de l’enfocament
competencial.
|
| |
Observacions |
Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
|
| |
Formador/a |
Josefina Pérez Guitart
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els
continguts de l’activitat formativa.
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Dirigit als centres participants en el programa
|
| |
E-mail |
crp-bergueda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
|
| |